Asi v polovině září 2016 se mi u auta rozsvítila kontrolka filtru pevných částic a závada motoru. Spotřeba stoupla na cca 7,5 litru na 100 km. Zkusil jsem u automechanika přes počítač restart vypalování filtru, ale bez úspěchu. Nový filtr pevných částic, pokud to není levná náhražka, stojí až 32 000,- Kč. Na internetu jsem našel firmy, které filtry vypalují za cca 10 000 až 12 000,- Kč. Pak jsem dostal tip na autoprofishop.cz, kde jsem telefonicky věc konzultoval s panem Janem Bradou, který mi doporučil koupit výplachový roztok Autoprofi DPF Flushing Liquid (cena 2 199,- Kč), kterého jsem koupil 5l kanystr, který vystačil na velikost filtru mého auta. Po aplikaci čističe sání a EGR dieselového motoru (400ml spray, cena 299,- Kč), jsem nechal u mého známého restartovat filtr pevných částic a vymazat chyby (cena 500,- Kč). Po úspěšném restartu filtru jsem na doporučení pana Brady použil Diesel Common Rail - čištění a ochranu systému (cena 319,- Kč), kdy jsem obsah lahvičky 250 ml nalil do cca 35 litrů nafty. Po vyjetí nádrže jsem použil čistič DPF Clean 250 ml, zase do 40 litrů nafty. Dopravné i s dobírkou 121,- Kč. Celá oprava tedy trvala měsíc, a to za plného provozu kromě čtyř dnů, kdy byl výfuk demontovaný a vyplachovaný, vše za cenu 5 287,- Kč. Od vyčištění filtru jsem zatím najezdil 3 500 km bez problémů, se spoutřebou 5,9 až 6,1 litrů nafty. Abych dokončil celou očistu motoru a příslušenství, budu objednávat OXICAT - čistič katalyzátoru a lambda sondy.
Oceňuji zejména přístup zástupce autoprofishop.cz pana Brady, který je schopen trpělivě zákazníkovi vysvětlit všechny kroky potřebné k dosažení úspěšného výsledku tak, že je možné si opravu provést téměř svépomocí.